Dotacja na usuwanie azbestu
Ogłoszenie o naborze wniosków na rok 2019 na zadania związane z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest w ramach programu priorytetowego NFOŚiGW pn. "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest"
- Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie na podstawie "Procedury dofinansowania przedsięwzięć dotyczących usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest przez WFOŚiGW w Rzeszowie" oraz programu priorytetowego NFOŚiGW pn. "Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest", ogłasza nabór wniosków na zadania zaplanowane do realizacji w 2019 roku polegające na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest.
- Termin naboru wniosków od mieszkańców Gminy Ostrów określa się od 07.2019r. do 02.08.2019 r.
- Regulamin naboru wniosków oraz wzór wniosku i innych dokumentów znajdują się na stronie bip.wfosigw.rzeszow.plw zakładce nowości i nabory wniosków.
- Dotacji udziela się jednostkom samorządu terytorialnego czyli gminie w oparciu o zasady udzielania dotacji określone przez WFOŚiGW w Rzeszowie. Gmina musi złożyć wniosek o dofinansowanie usuwania azbestu na podstawie zgłoszeń mieszkańców.
- Wysokość dofinansowania:
- 50 % dotacja ze środków NFOŚiGW w Warszawie
- 35 % dotacja ze środkow WFOŚiGW w Rzeszowie
- 15 % koszt inwestora – pokrywany z budżetu gminy
Koszt zakupu nowego pokrycia dachowego i jego montaż nie jest objęty dofinansowaniem
W związku z powyższym prosimy o zgłaszanie chęci usunięcia wyrobów zawierających azbest w 2019r. i zgłaszanie tego faktu do Urzędu Gminy w Ostrowie (pokój nr 23) wg formularza dostępnego w siedzibie urzędu i na stronie internetowej w terminie do 2 sierpnia 2019r.
Numer telefonu kontaktowego do Urzędu Gminy Ostrów: (17) 744 93 16
Adres strony internetowej Gminy Ostrów: www.ostrow.gmina.pl